söndag 5 februari 2012

En Hortensia och röda tapeter överallt.



En rosafluffig Hortensia står i vårat vardagsrumsfönster.
Jag fick den i födelsedagspresent av mina svärföräldrar.

 Hoppas blomningen håller i sig länge länge till :)

Har aldrig tidigare riktigt lagt märke till hur himla fina dessa blommor faktiskt är. Men jag känner ju redan nu att det med största sannolikhet kommer finnas Hortensior i våran trädgård till sommaren!

Himla fint.


Och till det där med "röda tapeter överallt".

Som ni kanske redan märkt,
så återkommer ständigt min älskade röda tapet..


Som här (ovan) på en förpackning med rökelse.
Där jag klippt ut bitar av tapeten och limmat fast upptill och nedtill på förpackningen. Sådär lite för att dölja det som jag tyckte var fult. Sen gjorde jag hål upptill med hålslagaren och knöt i organzaband.


Eller som här (ovan), ur inlägget ÅTERVINN!
Då jag klädde in plåtburkar med samma tapet :)

Och i Julas flätade jag korghjärtan med samma fina röda tapet ;) Jag tycks aldrig kunna tröttna på den, och den återkommer ständigt på olika platser runt om i vårt hus.


Och nångång...

...så ska jag måla våra vardagsrumsfönster i en antikvit nyans
så vi slipper denna mintgröna historia..


...Men tills dess ska jag bara njuta av hur fin min
rosafluffiga Hortensia är.

/Linn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...